Prezentujemy Wam Program V Festiwalu Podróżniczego Śladami Marzeń – zapowiada się inspirująca podróż przez wszystkie kontynenty, kilkadziesiąt odwiedzonych Państw, tysiące pokonanych kilometrów. A o tym wszystkim opowie Wam 27 prelegentów podczas 21 prezentacji:) Będzie się działo:)emil WITT poprawka ulotki

Piątek 17.02.2017

Piątek 17.02.2017 godzina 12:00

Anna Rutkowska – Woń Drogi

Czym pachną dziesiątki tysięcy kilometrów dróg przemierzonych autostopem, rowerem i piechotą od Bliskiego Wschodu, przez Indie, Azję Południowo-Wschodnią, Chiny, Mongolię i Rosję? Dlaczego aromaty kadzideł, pijanych przez miejscowych herbat, zatłoczonych indyjskich pociągów i pełnego bydła stepu mówią więcej niż liczba pokonanych kilometrów?Jak pachną noce spędzane w buddyjskich świątyniach, na brudnych dworcach, w mongolskich jurtach, w towarzystwie, w radości, a czasem w lęku i w samotności?Planowana samotna roczna podróż młodej dziewczyny zamienia się w dwadzieścia dwa miesiące życia na drodze.To czas przepełniony wydarzeniami, których nie sposób opowiedzieć logicznie, chłodno i rzeczowo.Zostaną więc opowiedziane zmysłowo, przez pryzmat zapachów.(Prezentacja w czterech wymiarach. Zawiera próbki aromatów z podróży.)

anna-rutkowska

Piątek 17.02.2017 godzina 13:00

Anna Majchrzak i Paweł Szymański – Beskidy – góry z Tatrami w tle

Beskidy – niższe, bliższe, piękne. Nieco ukryte według nas w cieniu sąsiadujących Tatr.

Nie są to góry, w których można wejść na rekordowe wysokości i wspinać się na strome granie. Jest jednak jedno bardzo ważne ALE. Ale tam jest pięknie.

Podczas naszej dwutygodniowej wędrówki przekonaliśmy się, że pasmo Beskidu Wyspowego, Beskidu Sądeckiego oraz Gorców może zaoferować wiele ciekawych krajobrazów i inspirujących doznań. Opisane szlaki i dzikie ścieżki, dobrze przygotowane schroniska i śródleśne polany, rosnące grzyby, maliny i najlepsze placki ziemniaczane, z pewnością każdy znajdzie tu coś dla siebie.

ania-i-pawel_beskidy

Piątek 17.02.2017 godzina 14:15

Filip Faliński – Postapokaliptyczne pejzaże – opowieść o eksploracji miejskiej

Od opuszczonych fabryk w centrach polskich miast, poprzez zapomniane kompleksy poniemieckich bunkrów, aż po ogromne opustoszałe miasta duchów – zwiedzanie postapokaliptycznych pejzaży to moja wielka pasja. Miejska eksploracja i mroczna turystyka to zresztą terminy zdobywające coraz większą popularność na całym świecie. Przy okazji opowieści o eksploracjach postaram się także odpowiedzieć na pytania czy duchy istnieją oraz jak zachować się na froncie.

falinski

Piątek 17.02.2017 godzina 15:15 Tomasz Jakimiuk – Hulajnogą i autostopem z Podlasia do Chin

Nieposkromiona ciekawość poznawania świata w sposób niekonwencjonalnym, zmusiła Tomasza Jakimiuka autora bloga „Jak To daleko” do podejmowania nowych wyzwań. Tym razem spakował plecak i przy zastosowaniu hulajnogi  oraz autostopu przemierzył trasę z Podlasia, aż do Chin. Przejechał w sumie 18 153 km, a po drodze zahaczył Ukrainę, Rosję i Mongolię. W sumie ponad 105 dni, które stały się podwaliną dla niepowtarzalnych przygód. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, wydania przez niego 150 zł na noclegi oraz celu, jaki sobie obrał: zjedzenie chińskiego stuletniego jaja. Jego przygody można wertować tomami, a niektóre wprawiłyby w zadumę niejednego. Będąc jeszcze na Ukrainie dostał propozycję ożenku, później uczestniczył w spotkaniu baptystów, w Rosji po Wołdze pływał podczepiony na sznurku do żaglówki, w Mongolii wytropił dzikie konie Przewalskiego, ujeżdżał wielbłądy i popijał wódkę z Mongołami w gerze, co i rusz popełniając kulturową gafę. Kiedy dotarł do Chin, co jakiś czas musiał nagiąć prawo, na przykład by przemierzyć zakazaną część Muru Chińskiego. Widział i doświadczył rzeczy niespotykanych. Kiedy dotarł na Wyżynę Tybetańską usłyszał o ćwiartowaniu zwłok i zrozumiał, że to co szokowało go do tej pory w poprzednich krajach było niczym w porównaniu do tego gdzie zmierzał.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Piątek 17.02.2017 godzina 16:30

Szymon Springer – Za horyzont, motocyklem do Australii sobą dla świata

Motocyklowa wyprawa z Polski do Australii w czasie której pokonaliśmy ponad 30 tysięcy kilometrów i przejechaliśmy przez 15 państw Świata. W czasie swojej podróży poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi i przeżyliśmy niezapomniane przygody. Kiedy w nocy zawitaliśmy do Poti w Gruzji, pod eskortą policji szukaliśmy noclegu. W Iranie kiedy zbliżała się burza piaskowa, a do najbliższego miasta było 30 kilometrów, zostaliśmy przygarnięci przez właściciela restauracji „Deniz”. Sprytny Reza z Tabrizu, Iran, tak nas długo obwoził po mieście abyśmy zostali u niego na noc. Kiedy będąc na pustyni w Iranie, spaliśmy w pięknej Oazie w nocy nawiedziła nas burza piaskowa, a w około nas biegały prawdopodobnie szakale. Spaliśmy w pakistańskim więzieniu, by następnego dnia pod eskortą policji przemierzyć jeden z najniebezpieczniejszych regionów Pakistanu. W Himalajach wraz z przypadkowo napotkanymi motocyklistami przejechaliśmy przez dwie najwyżej położone drogi na świecie. Pokonaliśmy tym samy jedną z piękniejszych tras motocyklowych świata. Nauczyliśmy się jeździć po drogach, na których nie obowiązują żadne zasady. Na drogach, na których większy oznacza silniejszy, a w momencie wypadku nie z Twojej winy próbuje się od Ciebie wyciągnąć pieniądze. Szukaliśmy wulkanu Kerinci w Indonezji, jednak zamiast go znaleźć krążyliśmy po drogach go okalających. Zapach siarki poczuliśmy będąc na szczycie wulkanu Bromo na Jawie, Indonezja. Wulkanu, który po dzisiejszy dzień jest miejscem kultu. Kiedy wjechaliśmy do Wschodniego Timoru, w drodze do Dili, szalony kierowca ciężarówki próbował nas staranować i groził bronią, która później okazała się być plastikową zabawką. W Australii, pokonaliśmy ponad dwa tysiące kilometrów drogą zwaną Savannah Way, wiodąca przez przepiękny outback. Na Kingfisher Camp, którą znajduję się po środku Savannah Way braliśmy udział w polowaniu na psy Dingo oraz dzikie świnie. W Cooktown polowaliśmy na ryby z kuszą. Przejechaliśmy słynną Cape Tribulation, znajdującą się wśród jednego z najstarszych lasów deszczowych świata.

springer

Piątek 17.02.2017 godzina 17:30

Maciej Stromczyński  i  Grzegorz Ozimiński– PACIFIC CREST TRAIL 2016

Pacific Crest Trail w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Przez prawie pół roku przemierzyliśmy 4 300 kilometrów górskiego szlaku znajdującego się pomiędzy dwiema granicami Stanów Zjednoczonych, kanadyjską i meksykańską. Prelekcję rozpoczniemy od krótkiego wprowadzenia na temat samego szlaku i aspektów organizacyjnych naszej wyprawy. Potem przejdziemy do części właściwej gdzie podczas slajdowiska, opowiemy o poszczególnych etapach naszej podroży. W trakcie tej części opowiemy także o amerykańskiej kulturze backpakerskiej i o tym jak my radziliśmy sobie na szlaku PCT. Kroki i działania ,jakie podejmowaliśmy często odbiegały od tych praktykowanych przez amerykańskich hikerów. Na zakończenie postaramy się podsumować naszą wyprawę. Liczne wnioski, doświadczenia i obserwacje postaramy się, poprzeć obrazowymi przykładami. Opowiemy także o naszych planach na przyszłość na nadchodzący rok 2017.

pct

Sobota 18.02.2017

Sobota 18.02.2017 godzina 11:00

Szczepan Ligęza – Podróż do źródeł rzeki której nie ma

Szczepan Ligęza wyruszył w podróż do źródeł rzeki której nie ma, czyli postanowił przemierzyć niezwykłą Amu-Darię, od jej ujścia nad wyschniętym jeziorem Aralskim, aż po jej źródła w górach Pamiru, na granicy tadżycko-afgańskiej. W tym celu pokonał kilkanaście tysięcy km przez Azję. Zaczął jednak dość nietypowo, bo od podzielonego na dwie części Cypru, by następnie przez Turcję (tuż przy granicy syryjskiej) i górzysty Iran dostać się do Jeziora Aralskiego. Podczas prezentacji opowie m.in. o niezwykłym Iranie, spotkaniu syryjskich uchodźców w Turcji, miastach dawnego jedwabnego szlaku, umierającym jeziorze, Kirgiskich nomadach na Dachu Świata czy o ryzykownym trekkingu w tadżyckim Pamirze.

szczepan-ligeza

Sobota 18.02.2017 godzina 12:00

Przemysław Supernak – Maroko- od potopu po Jebel Toubkal

Wszystko zaczęło się zgodnie z regułą dreszczowców Hitchcocka – „najpierw trzęsienie ziemi, a potem akcja narasta”. Jednak zamiast trzęsienia ziemi była powódź – wedle miejscowych największa od kilkudziesięciu lat. Wypożyczonymi Daciami Logan mieliśmy pokonać 370 km z Agadiru do Warzazatu. Trasa południową stroną Atlasu Wysokiego, miała zachwycać widokami skąpanymi w słońcu, a przed nami szurające po ziemi chmury, obfite deszcze i rwące strumienie ceglasto-rdzawej mazi zalewające pola, rowy i drogę. Już po godzinie zatrzymał nas sznur samochodów stojących przed kilkusetmetrowym rozlewiskiem. Jego środkiem w poprzek jezdni płynął żwawy strumień. Nadzieja pojawiła się, gdy z naprzeciwka przejechała terenówka. Po naradzie minęliśmy korek i wjechaliśmy powoli w wodę, słysząc masowy doping. Im dalej, tym szerzej otwieraliśmy oczy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sobota 18.02.2017 godzina 13:15

Dr n. med. Karolina Mrówka – Azja – jak bezpiecznie podróżować

Pracownik naukowy Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, autorka rozprawy doktorskiej nt. rozpoznawania i leczenia malarii. Specjalizuje się w zakresie medycyny morskiej i tropikalnej, asystent w Katedrze i Klinice Chorób Tropikalnych i Pasożytniczych w Poznaniu.Od wielu lat współuczestniczy w przygotowaniu kursów doskonalących dla studentów medycyny, lekarzy, misjonarzy, podróżników i żołnierzy dotyczących zapobiegania, diagnostyki i leczenia chorób egzotycznych oraz szczepień ochronnych wymaganych i zalecanych w ruchu międzynarodowym.
Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Lekarzy dla Podróżujących (IAMAT) w Toronto (Kanada)

karolina_zdjecie

Sobota 18.02.2017 godzina 14:15

Weronika Łukaszewska i Sławek Sanocki –  Łuk Karpat 2015

Zapraszamy na opowieść o wędrówce przez cały łańcuch Karpat, czyli Rumunię, Ukrainę, Polskę i Słowację. Ponad 2000 kilometrów przez najdziksze góry Europy. Jak wytrwać codzienną wędrówkę z ciężkim plecakiem i sobą nawzajem dzień w dzień przez niemal 4 miesiące? Czy stereotypy o Rumunii są prawdziwe? Czy kraj ogarnięty wojną może być bezpieczny? Ile wolności dają polskie góry? Survival zakupowy, autostrada dla niedźwiedzi i dużo więcej.

lukaszewska-2lukaszewska1

Sobota 18.02.2017 godzina 15:30

Mateusz Koszela – Autostopem do Birmy – #PodajPiłkęDzieciom

Autostopem do Birmy na Mistrzostwa Azji Południowo-Wschodniej w piłce nożnej to ponad czteromiesięczna wyprawa podczas, której odwiedziłem 11 krajów. Przy okazji wyjazdu realizowałem też projekt charytatywny #PodajPiłkęDzieciom. W Kazachstanie, Kirgistanie, Laosie, Kambodży i Birmie kupowałem piłki i rozdawałem jest biednym dzieciom – napotkanym przypadkowo na drodze czy odwiedzanym w różnych placówkach pomocy. Łącznie ponad 300 piłek.

Sobota 18.02.2017 godzina 16:30

Emil Witt – „Spirit of the selva vol.2, czyli w poszukiwaniu ducha Puszczy Amazońskiej”

Ostatnie dziewicze zakątki peruwiańskiej Amazonii i Andów, dwóch młodych podróżników, Indianie Ashaninka, u których wcześniej nie było turysty, po raz pierwszy sfilmowane starożytne petroglify, spotkania z babą jagą, nieplanowane spadanie z wodospadu, rozprawy sądowe, sypiące się drogi i spotkanie z 97 letnim dziadkiem z 16-letnią córką. To tylko część niesamowitych wydarzeń jakie przedstawi nam Emil Witt z jego 3 miesięcznej wyprawy do lasów deszczowych, gdzie razem z Krystyną Błauciak przedzierali się przez fale dezinformacji w mistycznej krainie, gdzie rzeczywistość przeplata się z legendą, a granica między przygodą, a czystym szaleństwem zaciera się na każdym kroku. Witamy w Peru, krainie kontrastów, przebogatej kultury i nieskończonych problemów! Nie zabraknie oczywiście niezwykłych fotografii niewyobrażalnie bogatej fauny i flory, zamieszkującej niknące skrawki dziewiczych lasów deszczowych.

Sobota 18.02.2017 godzina 17:45

Piotr Horzela – Przez 4 kontynenty – czy podróżowanie może spowszednieć

horzela_2

Sobota 18.02.2017 godzina 18:45

Anita Demianowicz  – Polska jest piękna, czyli dookoła Polski rowerem

W pościgu za emocjami, które kryje w sobie nieznane, zaopatrzeni w przewodniki, ruszamy na spotkanie z przygodą, która czeka na drogach Afryki, Azji, Ameryki Południowej. W przekonaniu, że tylko wiele kilometrów od domu, możemy dotknąć czegoś nowego i nieznanego. Zupełnie nie dopuszczamy do siebie myśli, że egzotykę mamy na wyciągnięcie ręki. Zaledwie kilkadziesiąt, czasem kilkaset kilometrów od domu. Niewyobrażalne jest dla nas to, że Polska też sama w sobie może być egzotyczna. A jest, bo pomijając fakt, że egzotyka jest pojęciem względnym, to w granicach tylko naszej ojczyzny są miejsca nietuzinkowe, w których ludzie żyją według innych reguł, porozumiewają się odmiennym językiem, na stół kładą dania, niespotykane na polskich stołach. Postanowiłam tę Polskę poznać. Kiedy wyjeżdżałam z domu, miałam taką myśl, by objechać Polskę dookoła. Wiedziałam jednak, że mam na to tylko dwa miesiące. Za mało, by nacieszyć się wieloma miejscami. Postanowiłam, że nie będę się bardzo spieszyć i jeśli w określonym czasie nie zamknę pętli, to nic się nie stanie. Nie wyjeżdżałam z domu z zamiarem dokonania jakiegokolwiek wyczynu. Nie rozpatrywałam tego w takich kategoriach. Nie robiłam projektu, nikomu nic nie powiedziałam, żeby nie czuć przymusu, że muszę to zrobić. Chciałam jechać dla siebie, cieszyć się naturą, miejscami, które odwiedzam, a objechanie Polski dookoła było drugorzędne. Czy się udało?

anita-demianowicz-z-logo

Sobota 18.02.2017 od godziny 20:30

After Party – Cooliozum Klub ul. Święty Marcin 45

Niedziela 19.02.2017

Niedziela  19.02.2017 godzina  11:00

Katarzyna Kowalczyk – Twins on Tour – Na granicy dwóch Ameryk – USA i Meksyk

Dlaczego za wwiezienie mango do USA możesz zostać uznany za przemytnika? Co najchętniej kupują meksykańscy baronowie narkotykowi? Jak rozpoznać dobrą Tequilę? Dlaczego pokonując granicę Stanów z Meksykiem lepiej zachować milczenie? Komu musisz dać łapówkę podczas podróży w głąb Meksyku i dlaczego powinieneś się o nią targować? Jak wygląda spotkanie z rodziną niedźwiedzi? Oraz dlaczego wyruszając w podróż komfortowym autem powinieneś wziąć ze sobą zapas skarpetek? – odpowiedź na te i wiele więcej pytań udzieli Kasia, autorka bloga www.twinsontour.eu, która opowie o swojej podróży do USA i Meksyku.

Niedziela  19.02.2017 godzina  12:00

Aleksandra, Tomasz, Michaś Dudek – Europa z dzieckiem – gry miejskie i super zabawa

Rodzinne podróże pełne zabaw, zagadek i ciekawostek. Każde miejsce w Europie zwiedzamy grając w grę miejską. Dla nas miasto zmienia się w wielką planszę, budynki, a ulice i parki mają dla nas zadania do wykonania i zagadki do rozwiązania. Szukaliśmy domku dla rybki w Barcelonie, skarbów w Dubrowniku, elementów maski w Wenecji i złodziei słoneczników w Arles. Zwiedzaliśmy Paryż tropem agenta Złomka i Sewillę śladami Byczka Fernando. Szukaliśmy TOP 10 w Amsterdamie, graliśmy w fotograficzną grę miejską w Londynie, byliśmy tajnymi agentami w Mostarze, a Kraków zwiedzaliśmy śladami legend. Bawiliśmy się w rycerzy w Carcassonne, smerfy w Delft i piratów w Katwijk.  Zapraszamy rodziców z dziećmi. Globtroterek opowie dzieciom o swoich przygodach, grach miejskich i zwiedzaniu europejskich miast, a jego rodzice podpowiedzą jak zamienić zwykły spacer w super rodzinną przygodę.

DCIM100GOPROG0061906.

Niedziela  19.02.2017 godzina  13:15

Agnieszka Zakonek – Wcale nie trzeba na koniec świata, czyli Polska na rowerze

Co zrobić, kiedy swoje podróżnicze plany musisz ograniczyć do zaledwie 20 dni urlopu? Oczywiście możesz wykupić wczasy all inclusive i wygrzewać się na jednej ze znanych plaż, popijając drinki z palemką. Ale kiedy ostatnie 5 lat wakacji spędziłeś w starym busie podróżując przez piękne zakątki naszego globu to wiesz, że to zupełnie nie w Twoim stylu. Chcesz zdecydowanie więcej. Wiec wtedy postanawiasz spełnić marzenie, o którego istnieniu długo nie zdawałeś sobie sprawy. Pożyczasz rower od młodszej siostry, znajdujesz najlepszego kompana na świecie, kupujesz najpotrzebniejsze rzeczy, pakujesz mapy i z ogromnym zapałem jedziesz przed siebie. I tym razem nie jest to ani inny kontynent, ani nawet inne europejskie kraje. Po prostu stawiasz na Polskę!  A zaledwie po 17 dniach jazdy z północy na południe na Twoim liczniku pojawia się magiczna liczba 1800 km, podczas których z perspektywy siodełka podziwiasz swój piękny kraj, poznajesz samych dobrych ludzi i zaczynasz doceniać to, co masz na wyciągnięcie ręki. Udaje Ci się przełamać kilka barier, zyskać nowe doświadczenia i znowu wiesz, że „chcieć, znaczy móc”!

zakonek

Niedziela  19.02.2017 godzina  14:15

Adam Szostek – Longandroll – reaktywacja! 1000 km na desce przez Malezję

Malezja z perspektywy 4 kółek i kawałka drewna, czyli: 2 osoby, 2 deski, za ciężkie plecaki, namiot i 1 000 km do pokonania! Nikt nie mówił że będzie łatwo, nikt nie mówił że nie będzie bolało. Ale pewne było, że będzie fajnie i że nikt tego do tej pory nie zrobił. Dziesiątki szczęśliwych dzieciaków, spanie w meczetach, małe złośliwe kamyczki, zbite nadgarstki, ucieczki przed małpiszonami, hektolitry herbaty, w skrócie – Longandroll!

szostek

Niedziela  19.02.2017 godzina  15:30

Adam Banach – Czuj czuj Chivay – The E.Malinowski Fundation

Chciałbym wam opowiedzieć o działalności „Polsko Amerykańskiej Fundacji Edukacyjnej im. Inż. Ernesta Malinowskiego”, czyli o tym jak zostałem nauczycielem języka angielskiego w Peru pokonując 11 000 km z Krakowa do Chivay każdego lata od 2009 r.

Program „Ernest” Internaional English language school jest autorską inicjatywą mojego przyjaciela, odkrywcy-kajakarza, Andrzeja Pietowskiego. To właśnie z Chivay wyruszał na podbój Rio Colca podczas wyprawy „CANOANDES 79”. Dzisiaj razem z Andrzejem zakładamy instytut, który ma na celu rozpowszechnienie języka angielskiego wśród lokalnej społeczności, aby stali się międzynarodowymi ambasadorami swojego niezwykłego regionu. Program stał się receptą na wakacyjną wyprawę z pasją i wyzwaniem – daje szanse spełniania marzeń, a cel wszystkich wędrówek jest jeden i taki sam. Przeistoczenie. Ameryka Łacińska stwarza korzystne warunki do oderwania się od codzienności. Dolina Colca jest mistrzem uwodzenia dusz, miejscem pełnym wrażeń, gdzie dzieci indiańskie z Andów Środkowych oraz lokalni przewodnicy z prowincji Caylloma odpowiedzą z wdzięcznością na Twoje zaangażowanie i doświadczenie.

adam-banach

Niedziela  19.02.2017 godzina  16:00

WKTJ Poznań – Poznaniacy na dnie najgłębszej jaskini świata

W dniach 26.07 do 16.08.2016 roku odbyła się już druga wyprawa organizowana przez Wielkopolski Klub Taternictwa Jaskiniowego w Poznaniu do jaskini Krubera-Woronia w masywie Arabiki w Abchazji – obecnie najgłębszej znanej jaskini świata. Jaskinia odkryta została w 1960 roku i jest eksplorowana od roku 1999 głównie przez ukraińskich i rosyjskich grotołazów w ramach projektu The Call of the Abyss Project – „Zew otchłani”. W roku 2007 osiągnięto w niej głębokość 2197 m sprawiając, że jest to jedyna jaskinia przekraczająca 2000 m na świecie.

Celem głównym poznańskiej wyprawy było dostanie się do partii za syfonem Bermuda i wykonanie nurkowania w syfonie Dva Kapitana na głębokości -2140 m oraz osiągnięcie dna jaskini Game Over na głębokości -2080 m, powszechnie uznawanego jako „Dno świata”. Czy to się udało? Zajrzyjcie i posłuchajcie :)

wktj

Niedziela  19.02.2017 godzina  16:45

Małgorzata Szumska – Twarze tajfunu – o poszukiwaniu szczęścia na Filipinach

Oblicza Tajfunu – o szczęściu, tajfunie i byciu lady boy!

Z pierwszego miesiąca pobytu na Bantayan pamietam postapokaliptyczne obrazy, zawalone domy, połamane drzewa, powywracane do góry nogami życie. Ale pamiętam też śmiech ludzi, radość płynącą z każdego tymczasowego schronu, śpiew dzieci i muzykę towarzyszącą wiecznej fieście. Na Filipiny pojechałam zaraz po Yolandzie, największym w historii ludzkości tajfunie, na 3 tygodnie, by pracować w fundacji budującej domy. 3 tygodnie zamieniły się w 6 miesięcy, a budowanie domów, to stało sie jednym z wielu projektów w jakich  brałam udział na maleńkiej wyspie Bantayan.

Małgorzata Szumska, –  aktorka teatru lalek,  life coach, instruktor jogi, pisarka, autorka książki Zielona Sukienka nominowanej do nagrody Traveler, za swoją prelekcję “Zielona Sukienka, sentymentalna podróż na wschód” wielokrotnie nagradzana na polskich festiwalach podróżniczych. Tym razem opowie przedpremierowo o swojej drugiej książce “Oblicza Tajfunu” i o wyjątkowym czasie spędzonym  z ofiarami tajfunu na rajskich plażach Filipin.

_mg_6589

17:45 Rozstrzygnięcie konkursu o Złoty Ślad

20161208_135510

Niedziela  19.02.2017 godzina  18:15

Jakub Rybicki i Paweł Wicher  – Greenland Ice Trip

Jakub Rybicki i Paweł Wicher opowiedzą o mrożących krew w żyłach wyprawach rowerowych w najzimniejsze zakątki planety. Czy jazda rowerem po zamarzniętym najgłębszym jeziorze świata to na pewno dobry pomysł? Czy może lepiej jeździ się po zamarzniętym oceanie? Czy wielkość (kół) ma znaczenie? Podróżnicy opowiedzą o swojej ostatniej wycieczce rowerowej na Grenlandię. Pokaz sponsorują kolory: czarny (jak “czarno to widzę”), biały (jak “nic nie widzę”) i inny niż wszystko (jak “czegoś takiego jeszcze nie wiedziałem”). W programie również tradycyjne ból, pot i łzy, przepiękne widoki i dobrzy ludzie. Wszystko okraszone porządną dawką znakomitej fotografii i filmu.

Greenland Ice Trip to mrożąca krew w żyłach wyprawa rowerowa przez Grenlandię. Jakub Rybicki i Paweł Wicher jako pierwsi Polacy pedałowali zimą przez góry, jeziora i fiordy największej wyspy świata, walcząc ze śniegiem, wiatrem, mrozem i globalnym ociepleniem. Jak jeździ się przez lodowe jaskinie, czy zorza polarna powoduje bezsenność, czy renifer przebiegający przez drogę przynosi nieszczęście i czy wielkość (kół) ma znaczenie?  Pokaz sponsorują kolory: czarny (jak “czarno to widzę”), biały (jak “nic nie widzę”) i inny niż wszystko (jak “czegoś takiego jeszcze nie wiedziałem”).